1e dag Birmingham

21 april 2017 - Birmingham, Verenigd Koninkrijk

Eindelijk was het vandaag zover, de reis naar Engeland! Vannacht om kwart voor 4 vertrokken we naar Adam - Schiphol waar we het vliegtuig om half 9 pakte naar Engeland - Birmingham. Toen we aankwamen op het vliegveld in Birmingham werden we met de bus opgehaald die ons bij het backpackers hostel brachten. We kwamen ongeveer half 10 aan bij het hostel en natuurlijk was dit veelstevroeg, want we konden pas 2 uur op onze kamers. Toen hebben we maar besloten om de koffers bij het hostel te laten en de stad te gaan verkennen. We zijn alvast een kijkje gaan nemen bij een deel van de stad. Zo zijn we o.a. bij de Bullring geweest. De Bullring is een groot winkelcentrum waar je van alles kunt vinden zoals, een G-star store, JD Sports, Burger King, speelgoedwinkels en etc. Echt van alles dus! Morgen zullen we de Bullring uitgebreider gaan bezoeken en zien wat voor winkels er allemaal zijn en misschien hier en daar praatje maken met de winkels over e.v.t. ons onderzoek.

Om kwart voor 12 moesten we weer terug bij de hostel zijn, omdat we 12 uur een meeting hadden met Duncan. Duncan is een persoon die zich veel bezighoud met sociaal ondernemerschap en ook investeert in beginnende sociale ondernemerschappen van e.v.t. studenten. Tijdens deze meeting hebben we het gehad over bepaalde wetgevingen in Engeland wat totaal anders is zoals in Nederland. Zo schijnt het zelfs dat bedrijven in Engeland zelf mogen weten hoeveel belasting ze gaan betalen aan de overheid. Hier staat wel weer tegenover dat ze een bepaalde prestatie moeten leveren. Het is een soort van tegemoetkoming. Ze moeten natuurlijk wel belasting betalen, maar ze mogen zelf weten hoeveel. Zolang de overheid akkoord gaat met de door jouw bepaalde betaalde belasting, is dit oké. Het schijnt dat de overheid dit doet om zo de bedrijven in Engeland te laten houden, omdat ze zich anders in een ander land gaan bevestigen. Ook hebben we tijdens deze meeting het gehad over het schoolsysteem in Engeland. Volgende week zullen we de universiteit waar Duncan ook werkzaam is, een aantal keer gaan bezoeken. Zo om meer inzicht te krijgen in hoe het in Engeland er op school aan toe gaat. Erg leerzaam vind ik zelf!

Na deze meeting zijn we teruggegaan naar ons hostel en mochten we eindelijk onze kamer in. Na alles een plekje te hebben gegeven in de hostelkamer, ben ik samen met een paar anderen de stad ingegaan om eten te kopen, want wij waren als eerste aan de beurt om te koken! Rijst met sperziebonen, kip en pindasaus stond op het menu! Sperziebonen, rijst en kip kopen was geen probleem, maar de pindasaus wel. Uiteindelijk vonden we op een markt van die poederzakjes die je dan met water moet toevoegen en dan een soort van pindasaus krijgt. De rijst en de kip waren erg lekker, maar de sperziebonen en de pindasaus vielen wat tegen! Vooral de pindasaus was geen succes... dus dat werd een droge maaltijd.

Vanavond een beetje in het hostel chillen en morgen zullen we weer op pad gaan door  Birmingham om het nog meer te gaan verkennen en met ons onderzoek bezig te gaan!

Foto's zullen staan op de fotopagina: http://christianvisser.reislogger.nl/foto/birmingham-dag

1. Wim Visser:
    21 april 2017