Birmingham dag 3

23 april 2017 - Birmingham, Verenigd Koninkrijk

Birmingham dag 3!

Vandaag ben ik samen met mijn groepje verder de stad ingegaan. Dit keer hebben we besloten om wat meer buiten het centrum te gaan lopen, omdat we het centrum inmiddels nou wel bekeken hebben. In Birmingham heb je achter het centrum wat kanalen waar een erg leuke route naast ligt om te belopen. Dit hebben we natuurlijk dan ook maar gedaan! Het duurde trouwens wel even voordat we er kwamen, want we konden het natuurlijk niet vinden. Op een gegeven moment hebben we maar iemand gevraagd of die wist waar we langs moesten om naar de kanalen te gaan. Dit gesprek met de man liep best wel uit tot een lang gesprek. We hadden een heel leuk gesprek met de man. Hij was erg benieuwd naar waar wij vandaan kwamen en wat wij hier deden. Wij vroegen de man natuurlijk of hij nog wat typische Engelse woorden wist voor onze opdracht. Het valt mij de afgelopen dagen erg op dat iedereen hier erg beleefd, sociaal en vriendelijk is. Ze willen je allemaal wel helpen. Nadat wij een leuk gesprek met de man hadden, liepen we door naar de kanalen waar we een tijdje hebben rondgeslenterd. Ik wilde samen met iemand anders uit mijn groepje wel een boottocht doen, maar helaas had de rest van de groep hier niet zo zin, dus hebben we maar besloten om dat volgende week ergens te doen. Nadat we de kanalen wel gezien hadden, zijn we doorgelopen naar de grote bibliotheek. Eenmaal daar aangekomen kwamen we erachter dat het op zondag gesloten is. Beetje jammer was dat. Dus daar moeten we volgende week maar even heen. Deze bibliotheek is echt immens groot en het schijnt dat als je op de hoogste verdieping bent erg mooi uitzicht hebt over Birmingham! Verder hebben we nog wat bezienswaardigheden bezocht, zijn we het winkelcentrum nog even ingeweest en zijn we ergens gaan zitten om weer te genieten van het mooie weer!

Vanavond hadden we broodje hamburger met sla en aardappelen op het menu. Gelukkig hebben we eindelijk lekker gegeten met de hele groep!

Vanavond moesten we ook onze uitvindingen gaan presenteren voor de hele groep in het Engels. Ik heb gepresenteerd over de Council House op het Victoria Square.

Voor morgen staat een bezoekje aan de universiteit op het programma. Ik ben erg benieuwd hoe het schoolsysteem hier in Engeland in elkaar zit.

Fijne avond nog!