Liverpool - dag 9, 10 en 11

2 mei 2017 - Liverpool, Verenigd Koninkrijk

Weer even een verslag van dag 9, 10 en 11 in Liverpool!

Dag 9 (zaterdag): zaterdag hadden we geen programma, dus dat betekende dat wij ons eigen plan mochten maken. Hierdoor hadden we ook even de tijd om uit te slapen wat wel even erg fijn was! Ook voor dit weekend kregen we net zoals in Birmingham een opdracht mee. De opdracht was ongeveer hetzelfde. We moesten Liverpool gaan verkennen en op zoek gaan naar wat bij Liverpool hoort en daar informatie over verzamelen of op onderzoek gaan naar bijvoorbeeld Horeca, hoe dat hier in elkaar zit. Ik heb samen met 2 anderen de stad verkend en zijn we naar verschillende locaties geweest in Liverpool. We hebben een tijdje bij de Albert Dock rondgelopen. Dat is zeg maar een soort van haven met allemaal historische pakhuizen. Erg mooi! Ook zijn we naar een museum geweest daar waar je van alles kon vinden over de haven en Liverpool zelf. Ook hebben we die dag een kaartje gekocht voor de thuiswedstrijd van Everton FC.

Dag 10 (zondag): zondag ben ik samen met Jorik en Lianne naar de wedstrijd Everton FC - Chelsea FC geweest. Eerst hebben we even een kijkje genomen bij het stadion van Liverpool. Dit stadion was namelijk heel dichtbij het stadion van Everton FC. Nadat we het stadion van Liverpool hebben gezien zijn we doorgelopen naar het stadion van Everton FC. Na nog ff wat wachten zijn we naar binnen gegaan en voelde in het stadion al heel snel een goede sfeer. Het was erg leuk en vet om een Engelse wedstrijd mee gemaakt te hebben, wat een sfeer! 'S avonds hebben we nog erg lekker gegeten bij een BBQ restaurant!

Dag 11 (maandag): gister was het alweer dag 11! Het gaat echt super snel nu! Vandaag ben ik samen met 2 begeleiders en Michelle op stap geweest. We hebben Liverpool verkend met een hop on, hop off bus. Op deze bus was ook een tourgids aanwezig die ons veel dingen vertelden over de gebouwen van Liverpool. Ik had al veel dingen gezien van Liverpool, maar met zo'n bus kom je soms dingen tegen die je niet ziet wanneer je aan het lopen bent. Af en toe zijn we uitgestapt om een museum of kathedraal binnen te lopen. We hebben ook een museum bezocht waar dingen over  Egypte te vinden was. Het is een museum met een van de grootste collectie van Egypte. Het was erg interessant om al die mummys en Egyptische grafkisten en etc te zien. Ook zijn we naar de Kathedraal geweest van Liverpool. Ik ben in het buitenland al in verscnillede kathedralen geweest, maar ik denk dat dit wel een van de grootste is waar ik binnen ben geweest. Als je binnen bent dan kijk je echt je ogen uit. Tussen de middag hebben we ook heerlijk geluncht in een hele sfeervolle en oude pub. Een erg gezellige en leuke dag!

Morgen een verhaal van wat ik vandaag gedaan heb! Morgen zullen we een universiteit gaan bezoeken en zal ik verder met mijn onderzoek bezig gaan.

Later ✌✌

Vergeet niet de foto's te zien

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mirela Niemeijer: