Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
162

Over mij

Ik ben Christian Visser, 18 jaar en doe momenteel de MBO opleiding Ondernemer Detailhandel. Na mijn MBO opleiding weet ik nog niet zo goed wat ik wil. Ik voel nu nog niet de druk om na het MBO een HBO opleiding te beginnen, omdat ik denk dat ik met mijn MBO diploma ook mijn doelen kan bereiken. En ik ga liever na mijn studie het bedrijfsleven in om zoveel mogelijk praktijkervaring op te doen en hogerop te komen naar een leidinggevende functie binnen een bedrijf. Dit vind ik namelijk veel leuker dan studeren. Graag zou ik ook meer van de wereld willen zien. Sinds begin dit jaar heb ik van fotograferen echt mijn hobby gemaakt. Foto's maken heb ik altijd al leuk gevonden, maar nu ik een professionele spiegelreflex camera heb gekocht is het echt mijn hobby geworden. Omdat ik fotograferen erg leuk vind en graag alle mooie dingen van de wereld zou willen vastleggen, zou ik erg graag een wereldreis willen maken. Dit omdat ik vooral een passie heb voor fotografie, maar ook voor reizen.

We zullen zien wat de toekomst met zich brengt, eerst maar het papiertje halen voor mijn MBO opleiding!

Over mijn reis

Op 21 april vlieg ik samen met 15 andere studenten naar Engeland. Wat gaan we in Engeland doen? Ik ga samen met 15 andere studenten van o.a. Friese Poort, Friesland College, NHL en Stenden, Liverpool en Birmingham bezoeken gedurende 2 weken met ons project ''Claim Your Future''. Eerst zullen we Birmingham gaan bezoeken waar we op onderzoek uit gaan naar Sociaal Ondernemerschap. Hoe zit het Sociaal Ondernemerschap in Birmingham in elkaar? Tijdens mijn verblijf in Birmingham zal ik verschillende bedrijven en winkels gaan bezoeken om hier achter te komen. Na een week in Birmingham te zijn, reizen we door naar Liverpool. In Liverpool zullen we op onderzoek uit gaan over de ''Legacy'' van ''Liverpool Cultural Capital 2008''. Dit gedeelte van onze reis in Liverpool heeft alles te maken met Leeuwarden wat in 2018 de culturele hoofdstad word van Europa! In Liverpool zullen we gaan onderzoeken wat hun aan de stad hebben gedaan om ze op de kaart te brengen.

Na deze 2 weken vlieg ik op 4 mei terug naar Nederland, waar ik uiteindelijk 1 dag blijf. Op zaterdag 6 mei vlieg ik samen met mijn klasgenoot naar Denemarken - Kopenhagen waar wij dan onze reis vervolgen per trein over de mooie Sontbrug naar Zweden - Växjo. Vanuit Växjo pakken we de bus naar Tingsryd waar de rest van onze klasgenoten al zullen zijn. In Tingsryd verblijven we 4 weken waar we ook onze stage zullen doen. Ik loop samen met 3 andere klasgenoten stage bij een winkelcentrum in Tingsryd. Doordeweeks zullen we vooral in Tingsryd verblijven en af en toe eens een uitstapje maken, maar in de weekenden ben ik van plan om meer van Zweden te zien. Ik zal dan ook onder andere naar Mälmo, Stockholm en Helsingborg willen.

Ik heb ontzettend zin in de reizen!

Bezochte landen

Ik heb 6 landen (3%) bezocht:

Frankrijk, Griekenland, Italië, Nederland, Portugal, Spanje.