Tingsryd - Zweden week 2

23 mei 2017 - Tingsryd, Zweden

Verhaal van week 2!

Vorige week maandag moest ik weer stage lopen bij het warenhuis. Eenmaal op stage hoorden wij wat geruchten dat het warenhuis een outlet wilde gaan beginnen. Al snel kregen we die bevestiging van de manager en de medewerkers. Ook kreeg ik te horen dat ik het samen met mijn klasgenoten mocht oprichten. Super leuk dachten wij! We hebben op kantoor samen met 2 managers en een medewerker van de sportafdeling besproken wat het moet gaan worden. De medewerker van de sportafdeling had een soort van plattegrond gemaakt van hoe ze het willen hebben. Wij kregen erg veel de vrijheid om zelf dingen te gaan bepalen. De opzetting was geschetst zeg maar en wij vieren mochten het zelf uitvoeren en bepalen hoe we alles een beetje wilden inrichten. Vaak mochten we de prijs ook zelf bepalen. We moesten alleen wel rekening houden met dat de prijzen laag gehouden moesten worden. De outlet zit in een hoekje van het supermarktmagazijn. Eerst dachten wij, hoe wil je in een magazijn een outlet beginnen. Maar toen het steeds meer duidelijker werd hoe ze het wilden hebben dachten we wel dat het wat kon worden. We begonnen vorige week met stellingen en rekken/bakken in elkaar zetten, daarna hebben we de stellingen en rekken/bakken gevuld met artikelen en de artikelen geprijsd. Dit was nog wel even een klusje. Wij mochten voor een groot deel zelf bepalen wat wij in de outlet wilden hebben. Met deze hele klus waren wij van maandag tot donderdag mee bezig. Vrijdag kon de outlet open. Het was echt super leuk om dit te doen met z'n vieren! Ook vonden we het erg leuk dat we een bepaalde verantwoordelijkheid kregen. Ze verwachtte natuurlijk wel dat er iets goeds stond. Toen we alles klaar hadden waren ze erg verrast en blij. Ze vonden dat we goed werk hadden verricht.

Bij de foto's kan je zien hoe de outlet is geworden.

Vrijdag zijn we met een Nederlandse boswachter het bos in geweest hier in de buurt. Deze boswachter bezit een heel groot gebied waar we doorheen zijn gewandeld en hebben geluncht met z'n allen. Heb ook erg mooie foto's kunnen maken!

In het weekend hadden we een feest van iemand die hier in Zweden woont en afgelopen zondag zijn we naar Växjo geweest en zijn we wat gaan winkelen. Ook was het erg mooi weer, dus daar hebben we ook zeker van genoten. Een mooie week was het!

Inmiddels zitten we alweer in week 3. De tijd gaat erg snel. Volgende week zaterdag vlieg ik alweer terug naar Nederland! Maar goed het is nog niet zover. Eerst nog even genieten hier in Zweden!

1. Jan Visser:
    23 mei 2017
    Perfect....
  2. Oma:
    29 mei 2017
    Ik heb de foto's van de outlet bekeken.
    Mooi hoor .en was de omzet een beetje goed.
    Nog een weekje en kan je terug kijken op prachtige weken.
    Liefs Oma.