Welkom op mijn reisblog!

10 april 2017

Welkom op mijn reisblog bij Reislogger!

Op 21 april vlieg ik samen met 15 andere studenten naar Engeland. Wat gaan we in Engeland doen? Ik ga samen met 15 andere studenten van o.a. Friese Poort, Friesland College, NHL en Stenden, Liverpool en Birmingham bezoeken gedurende 2 weken met ons project ''Claim Your Future''. Eerst zullen we Birmingham gaan bezoeken waar we op onderzoek uit gaan naar Sociaal Ondernemerschap. Hoe zit het Sociaal Ondernemerschap in Birmingham in elkaar? Tijdens mijn verblijf in Birmingham zal ik verschillende bedrijven en winkels gaan bezoeken om hier achter te komen. Ook zullen we veel van de stad gaan zien door naar verschillende bezienswaardigheden te gaan. Na een week in Birmingham te zijn, reizen we door naar Liverpool. In Liverpool zullen we op onderzoek uit gaan over de ''Legacy'' van ''Liverpool Cultural Capital 2008''. Dit gedeelte van onze reis in Liverpool heeft alles te maken met Leeuwarden wat in 2018 de culturele hoofdstad word van Europa! In Liverpool zullen we gaan onderzoeken wat hun aan de stad hebben gedaan om ze op de kaart te brengen. Uiteindelijk moeten we van deze resultaten van het onderzoek een verslag maken en de resultaten voorleggen aan belangrijke mensen van Leeuwarden. Met dit verslag kunnen ze zien of ze bepaalde dingen kunnen doorvoeren naar Leeuwarden wat voor Liverpool ook heeft gewerkt en/of juist niet. Natuurlijk zullen we ook van deze stad vele bezienswaardigheden gaan bezoeken!

Na deze 2 weken vlieg ik op 4 mei terug naar Nederland, waar ik uiteindelijk 1 dag blijf. Op zaterdag 6 mei vlieg ik samen met mijn klasgenoot naar Denemarken - Kopenhagen waar wij dan onze reis vervolgen per trein over de mooie Sontbrug naar Zweden - Växjo. Vanuit Växjo pakken we de bus naar Tingsryd waar de rest van onze klasgenoten al zullen zijn. In Tingsryd verblijven we 4 weken waar we ook onze stage zullen doen. Ik loop samen met 3 andere klasgenoten stage bij een winkelcentrum in Tingsryd. Doordeweeks zullen we vooral in Tingsryd verblijven en af en toe eens een uitstapje maken, maar in de weekenden ben ik van plan om meer van Zweden te zien. Ik zal dan ook onder andere naar Mälmo, Stockholm en Helsingborg willen.

Om iedereen die geïnteresseerd zijn een beetje op de hoogte te houden zal ik deze website gaan gebruiken om mijn verhalen en foto's te delen.

In Engeland zal ik proberen elke dag een blog te schrijven. In Zweden zal dit elke week 1 worden. In Engeland maak ik per dag verschillende dingen mee vergeleken met Zweden waar ik doordeweeks alleen stage loop. In het weekend zal ik gaan reizen door Zweden wat interessanter is om een blog over te schrijven.

Kom snel een keertje terug voor de nieuwste reisverhalen en foto’s. Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van onze belevenissen? Meld je dan aan voor onze mailinglijst!

Ik heb er super veel zin in!

1. Mirela Niemeijer:
    7 mei 2017
    Hallo Christian!
    Leuk je reisblog eindelijk te kunnen lezen! Je bent inmiddels in Tingsryd - en ik net terug :-) - heel veel plezier bij Borjes!