Birmingham dag 2

22 april 2017 - Birmingham, Verenigd Koninkrijk

De 1e dag zat er alweer op en nu de 2e dag ook al bijna. Het gaat nu al te snel vind ik! Vandaag hadden we gelukkig de tijd om een beetje uit te slapen, omdat ons programma om 11 zou beginnen. Uitslapen werd het niet echt, want de eersten waren om half 8 al wakker! Erg fijn... Haha. Om 9 uur zijn we maar gaan ontbijten met zijn allen. Het ontbijt hier is erg simpel, maar dat is oké. Het ontbijt bestaat gewoon uit sneetjes brood die je kan beleggen met wat je maar wilt. Het is tenslotte ook maar een backpackershostel, dus een groot buffet aan ontbijt kan je dan ook niet verwachten. Natuurlijk kan je zelf wel naar de supermarkt gaan en zelf nog dingen gaan kopen zoals eieren, crackers of andere dingen. Dit is allemaal toegestaan in het hostel. Er is ook een keuken aanwezig waar iedereen mag koken waar ook gezamenlijke koelkasten aanwezig zijn. Na het ontbijt gingen we verzamelen in de woonkamer, zoals ik het noem, en gingen we de planning voor de dag en het weekend bespreken. Dit weekend staat op het programma dat we met verschillende groepen minimaal 3 historische plekken gaan bezoeken en de historie ervan gaan achterhalen. Hiervan moeten we een uitgebreid verslag maken. Ook moeten we met mensen gaan praten en erachter zien te komen wat typische Engelse woorden zijn. We moeten ongeveer zo'n 10 woorden gaan achterhalen. Deze opdrachten moeten we ook vastleggen doormiddel van gebruik te maken van camera, recorder, kladblok (voor interviews) en etc. De uitdaging is natuurlijk om met bedrijven, mensen  in gesprek te gaan en er dan achter zien te komen wat typische Engelse woorden zijn. Een deel van de middag ben ik met mijn groep hiermee bezig geweest en in het andere deel van de middag  zijn we een beetje gaan slenteren door Birmingham en gaan genieten van het mooie weer! Om 6 uur zijn we weer met de hele groep samengekomen op het Victoria Square en hebben we besproken hoe de dag ging. Nadat we dit met elkaar besproken hebben ben ik samen met een paar anderen gaan eten bij Nando's. Een soort kiprestaurant waar je echt van alles op het gebied van kip kunt krijgen. Het eten was niet zo bijzonder overigens. Patat bij de MCDonalds vind ik zelfs nog lekkerder dan deze patat bij Nando's. De patat was een beetje erg zacht. Tot nu toe gaat het erg goed met het avondeten! Haha.

Morgen gaan we verder met de opdrachten en staat een boottocht door de kanalen op het programma! Ook zullen we een kijkje nemen bij de bibliotheek van Birmingham. Het aparte gebouw met al die rondjes. Hierna zullen we van ons onderzoek een verslag maken. Morgen zullen we om half 8 ' avonds verzamelen en elkaar onze uitvindingen gaan presenteren!

Wij gaan de dag nog ff goed afsluiten met een lekker drankje!

Vanuit Birmingham, alvast welterusten!

1. Oma:
    23 april 2017
    samen met mamma toch de site gevonden.
    Mooi verslag en ik hoop dat je eenleerzame veertin dagen hebt.
    Ook is het mooi om wat van Birmingham te zien,.
    Ik ga nu de foto's bekijken.Groetjes.
  2. Mirela Niemeijer:
    7 mei 2017
    Wat goed, die opdrachten in de stad! Ben ook benieuwd welke woorden jullie hebben gepikt!
  3. Reis naar Engeland en Zweden:
    10 mei 2017
    Wat wij hoorden van mensen is dat Desirable, Methodical, Sillicity, Uncove, Cavalier en Sick is onder de jongeren populair. Als dat gezegd word bedoelen ze vet of cool ermee.